"Het werk is zoveel leuker dan ik op voorhand had verwacht"
Evy Scheffer (27)
Verkoopadviseur Evy voelt zich als een vis in het water bij Warmgarant. Ze is sinds 2021 werkzaam en vanaf de eerste dag voelde het werken hier als een warm bad.
“Bij Warmgarant heb je een team om je heen dat voor je klaarstaat. Er heerst een sterk onderling saamhorigheidsgevoel. Dat hebben we hier met elkaar gecreëerd.”
Haar behoefte aan klanten helpen en problemen oplossen vormden de belangrijkste redenen dat Evy in 2021 bij Warmgarant aan de slag ging als Verkoopadviseur. “Via een vriend werd ik in contact gebracht met Warmgarant. We hadden eerder samengewerkt bij de Mediamarkt en hij praatte altijd vol lof over zijn werkgever. Ze zochten iemand met hbo-niveau of ervaring in cv-ketels. Dit had ik allebei niet, maar ik dacht wie niet waagt, wie niet wint. Na een gesprek met Sjors (directeur) ging het heel snel en kwam ik in dienst.”
Het is nooit erg als je iets vraagt
In de beginperiode was alles nieuw en kwam er heel veel informatie op Evy af. ‘’Na twee weken krijg je meer kennis, ga je het beter begrijpen en wordt het werk steeds leuker. Dan kom je erachter dat er, ondanks alles wat je geleerd hebt, ook weer vaak uitzonderingen zijn. Het allerbelangrijkste is daarom dat je altijd ALLES kunt vragen. Als je iets niet zeker weet, vraag het dan liever nog een keer, want een klein foutje kan grote gevolgen hebben. Het is nooit erg als je iets vraagt.’’
Trots op haar team
Nu twee jaar later kijkt Evy met heel veel trots naar haar team. ‘’We hebben een team dat heel goed op elkaar is ingespeeld. We werken systematisch, waardoor de processen soepel verlopen. En als iemand iets vergeet spreken we elkaar aan, zodat het ook soepel blijft lopen en we ervan kunnen leren.’’
“Er zijn drie hoofdtaken waarin we wisselen: de mailbox, aannemen van de telefoon en uitwerken van aanvragen. In de winter is het superdruk en worden we ingezet op de taken die ons het meeste liggen. In de zomer is het rustiger en worden de taken vaker afgewisseld. Zo blijft iedereen zich ontwikkelen.
Wanneer je klanten telefonisch te woord staat, weet je van tevoren niet welke vraag er gaat komen. Aan de telefoon kun je zowel een klant treffen met een storing of een lead die juist een nieuwe cv-ketel wil. ‘’Er komt veel meer bij kijken dan alleen ketels verkopen. Het is beoordelen, plannen en afstemmen. Van tevoren had ik niet kunnen bedenken dat ik het zo leuk zou vinden.
Geen kennis van cv-ketels
Ondanks dat Evy geen kennis van cv-ketels had voordat ze bij Warmgarant begon, heeft ze zich in de afgelopen jaren flink ontwikkeld. ‘’Vooral wanneer je een klant met een storing spreekt, ben je heel technisch bezig. Het bedenken van een oplossing in combinatie met een technisch product is wat ik het allerleukste vind. Door de juiste vragen te stellen en me in het probleem vast te bijten, lukt het om het probleem op te lossen. En als een vriendin iets heeft met haar ketel heeft, vind ik het wel leuk dat ik weet wat er aan de hand is. Vooral als vrouw zijnde.’’
Stapje extra door prettige sfeer
‘’Iedereen voelt zich thuis en iedereen mag er zijn’’, vertelt Evy verder. ‘’We praten veel met elkaar, maken grapjes en als er wel eens onenigheid is, maken we dat bespreekbaar.’’ ‘’Je hebt ook geen sterke hiërarchie hier. Er is wel een teamleider, dat is iemand waar je op terug kan vallen. Ik heb in bedrijven gewerkt waar ik mijn manager niet eens durfde aan te kijken, dat heb je hier gelukkig niet. Door deze prettige sfeer wil iedereen wel extra stapje zetten, wanneer het nodig is.’’
Wil je ook bij ons aan de slag? Dan horen wij graag iets van je! Hier lees je meer over alle openstaande vacatures bij Warmgarant en kun je direct solliciteren!