Content Marketeer bij Warmgarant, ATAGwarmte, WarmteThuis

Dit ga je doen

Je bent (mede) verantwoordelijk voor alle content- en SEO-activiteiten die bijdragen aan de online zichtbaarheid, vindbaarheid en groei van Warmgarant, ATAGwarmte en WarmteThuis. Je ontwikkelt en optimaliseert content die zowel goed presteert in zoekmachines als aansluit bij de behoeften van onze doelgroepen.


Je denkt actief mee over de contentstrategie, voert deze uit en stuurt bij op basis van resultaten en inzichten. Je weet hoe je pakkende teksten schrijft en hoe je deze structureel inzet voor meer verkeer en conversie. Daarbij werk je samen met specialisten op het gebied van SEO, SEA, UX en design.


Omdat we ook partner zijn van onder andere Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond, kan traditionele marketingcommunicatie ook onderdeel zijn van je werk. Zo maken wij elke maand een advertentie voor in het magazine. Je hebt ervaring met of interesse in tools zoals Google Analytics, Search Console, Mailchimp, Canva en Salesforce. Je signaleert kansen, stelt verbeteringen voor en levert met jouw content een directe bijdrage aan het succes van onze merken.

Dit zijn wij

Warmgarant is een jong en dynamisch bedrijf, gevestigd te Diemen. Zoals de naam al enigszins prijsgeeft, bieden wij oplossingen voor een warm huis. Warmgarant is gespecialiseerd in de verhuur en verkoop van cv-ketels en hybride warmtepompen aan particulieren. Wij hebben een landelijk netwerk van meer dan 75 erkende installatiebedrijven waar wij mee samenwerken. Sinds 2021 zijn de hybride warmtepompen toegevoegd aan ons aanbod. Voor deze tak binnen ons bedrijf willen we graag zelf de kennis en kunde in huis hebben. Naast Warmgarant hebben wij ook ATAGwarmte en WarmteThuis.

Kenmerkend aan onze strategie is het aangaan van lange termijn relaties met klanten in plaats van een eenmalige verkoop (bijv. ons service abonnement). Mede door dit unieke concept en de continue focus op klanttevredenheid is Warmgarant op dit moment een van de snelst groeiende spelers in de markt. Ook met onze medewerkers en installateurs willen wij graag een langdurige relatie aangaan.

Vanaf de eerste dag is (online) marketing al super belangrijk geweest. Als één van de eersten in de branche maakten de bedrijven de overstap naar een volledige online webshop.

De afdeling

Wij hebben momenteel vier enthousiaste marketeers en zijn op zoek naar een nieuwe collega. Samenwerking is heel belangrijk. Marketeers zijn hands-on en werken ook samen met diverse externe professionals voor design, bouw en SEA. De bedrijven willen de komende jaren een belangrijke rol gaan spelen in de energietransitie en het verduurzamen van Nederland. De gezamenlijke bedrijven hebben een jaarlijkse omzet van 30 miljoen euro. Het totale marketingbudget bedraagt ca 5%, 1,5 miljoen euro.


Wie ben jij?

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste positieve collega, met liefde voor het vak. Je hebt een relevante hbo-opleiding (marketing/communicatie) en het liefst met de nodige relevante werkervaring (2+ jaar). Je beschikt over een vlotte pen en je hebt kennis van diverse online marketing tools, denk aan Google Analytics en CMS- en CRM systemen. Je bent ook iemand die er niet voor schroomt om de mouwen op te stropen. Door samenwerking bereik je meer dan alleen. Bovendien ben je creatief en resultaatgericht. Je hebt affiniteit met techniek en de installatiebranche.

Dit krijg je van ons

Jouw inzet belonen we graag! Daarom kun je rekenen op:

Collega aan het woord

"Wat mij direct opviel was de open en warme sfeer"

- Tamara Heij